Spis treści
EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA
Klasa I
Temat: Moi rodzice.
-
- Przeczytaj tekst „Praca i zabawa”, podręcznik, s. 46.
- Opowiedz o swoich rodzicach.
- Narysuj na kartce z bloku albo w zeszycie swoich rodziców.
- Zapisz literę „t”, „T”.
- Odczytaj wyrazy z literą „t”. Podaj przykłady wyrazów z literą „t”.
- Odczytaj sylaby.
- Przeczytaj zdania zapisane drukiem i literami pisanymi.
- Ułóż kilka zdań na temat swoich rodziców.
Podręcznik „Elementarz odkrywców”, cz. I, s. 46, 48 – 49; s. 50, ćw. 1 – 3; s. 34 – 35;
„Elementarz odkrywców”, ćwiczenia, litera „t” i „T”, ćw. 41 – 43.
Dla chętnych: „Elementarz odkrywców. Zeszyt do kaligrafii”, s. 19.
Pamiętaj:
Zdanie zaczynamy wielką literą, a kończymy kropką!
Klasa II
Temat: Liter rządek, czyli alfabetyczny porządek!
-
- Przeczytaj na głos wiersz pod tytułem „Alfabet” Wandy Chotomskiej .
- Wymień kolejne litery alfabetu.
- Przeczytaj wiersz pt. „Przy stole” K. Olczedajewskiej.
- Wymień zasady właściwego zachowania sie przy stole.
- Zapamiętaj: Alfabet to zbiór liter ułożonych w ustalonym porządku!
- Pamiętaj: O najważniejsze wyrazy w zdaniu pytamy: „kto?” i „co robi?”, podręcznik, s. 75, ćw. 1 – 2.
Podręcznik „Elementarz odkrywców”, cz. I, s. 74 – 75; s. 75, ćw. 1 – 2, s. 60 oraz s. 77, ćw. 1 – 4.
Dla chętnych: „Elementarz odkrywców”, ćwiczenia, cz. I, s. 70 – 72.
Klasa III.
Temat: Co było przyczyną choroby Mikołajka? Czytamy tekst pt. „Zachorowałem”.
-
- Zapoznaj się z tekstem z podręcznika pt. „Zachorowalem” / autorzy: Rene Goscinny, Jean Jacques Sempe/.
- Odpowiedz na pytania z podręcznika, s. 66, ćw. 1 – 5.
- Jakie znasz leki „z domowej apteki?”, podręcznik, s. 68.
- Wykonaj polecenia ze s. 68, podręcznik.
- Co to są witaminy? Przeczytaj tekst ze s. 69.
- Wykonaj pisemnie polecenia: Podręcznik, s. 69, ćw. 1 – 2.
- Kto jest odkrywcą witamin? Kim był z pochodzenia?
Podręcznik „Elementarz odkrywców”, s. 64 – 66 oraz s. 68 – 69.
„Elementarz odkrywców”, ćwiczenia, s. 76, s. 77, ćw. 2 – 4..
JĘZYK POLSKI
Klasa IV
Temat: Poprawić dwójkę z geografii Polski! Czytamy fragment tekstu H. J. Chmielewskiego pt. „Tytus poprawia dwójkę z geografii Polski. Księga VII”.
Co to jest „komiks”?
-
- Opowiedz poznany fragment tekstu pt. „Tytus poprawia dwójkę z geografii Polski”, podręcznik, s. 51 – 54.
- Napisz w zeszycie krótką notkę biograficzną Henryka Jerzego Chmielewskiego.
- Co to jest „komiks”?
- Wykonaj polecenia 1 – 8 ze s. 55.
- Wymyśl ciąg dalszy przygód Tytusa. Narysuj kolejną stronę komiksu.
- Wykonaj „Zadanie programowe” ze s. 55 podręcznika.
Podręcznik „Słowa z uśmiechem”, s. 51 – 55. .
Klasa V / VI
Temat: Belferskie oblicza! Czytamy tekst Edmunda Niziurskiego pt. „Sposob na Alcybiadesa”.
-
- Przeczytaj fragment utworu Edmunda Niziurskiego pt. „Sposób na Alcybiadesa”.
- Co wiesz na temat autora? Napisz notkę biograficzną w zeszycie.
- Co to jest Lista Honorowa IBBY? /Podręcznik, s. 46/.
- Wykonaj polecenia: Podręcznik, s. 48 oraz s. 49.
- Na czym polega charakterystyka postaci w utworze literackim? Podaj przykłady.
- Co to jest przymiotnik? Wykonaj ćw. związane z przymiotnikiem w zeszycie ćwiczeń /ciąg dalszy ćw./.
Podręcznik „Słowa z uśmiechem”, s. 44 – 49. .
Klasa VII / VIII
Temat: Komunikacja w internecie – etykieta językowa.
-
- Każdy z nas codziennie spędza mnóstwo czasu w internecie. Przypomnij sobie, czym jest „etykieta”, czyli językowy savoir‑vivre. Czy znasz pojęcie „netykieta”?
- W materiale, który znajdziesz tu , dowiesz się, jak redagować życzenia, gratulacje, pozdrowienia i kondolencje zgodnie z netykietą.
- Wykonaj ćwiczenia 1, 2 i 3 w komputerze.
- W materiale zamieszczonym tu , dowiesz się, czym różni się komunikacja mówiona od pisanej.
- Wykonaj ćwiczenia 2-6 w komputerze.
Za 2 tygodnie spotkamy się na wirtualnej lekcji . Nareszcie będziemy mogli się znów zobaczyć.
Klasa I LO N
Klasa II LO N / II LO S
Temat: O sztuce argumentowania w wypowiedziach ustnych i pisemnych.
-
- Wiemy o tym, jak ważna jest sztuka argumentowania. Dziś rozszerzymy naszą wiedzę na temat, poznasz etapy argumentowania i reguły przekonywania.
- Pierwszy materiał lekcyjny znajdziesz tu
- Napisz w zeszycie notatkę, w której zamieścisz najistotniejsze dla Ciebie informacje.
- Wykonaj ćwiczenia 1, 4, 5 i 6 w komputerze.
- Jak tworzyć wypowiedzi argumentacyjne zgodne z zasadami logiki i retoryki? Dowiesz się o tym z materiału, który został zamieszczony tu.
- W zeszycie scharakteryzuj postawę Hioba i ustosunkuj się do niej.
- Wykonaj ćwiczenia: 1.1; 1.2; 2.1; 2.2; 2.4; 4.1; 4.2; 4.4.
Praca domowa
Wykonaj ćwiczenia 5.1; 5.2 i 6.3.
Zauważ, że większość tych ćwiczeń należy wykonać w komputerze. Masz na to 2 tygodnie, ponieważ 31.10.2020 r., zgodnie z kalendarzem roku szkolnego, nie będziemy mieć lekcji.
Za 2 tygodnie spotkamy się na wirtualnej lekcji . Nareszcie będziemy mogli się znów zobaczyć i porozmawiać o materiale lekcyjnym, z którym dzisiaj pracowaliście.
Uwaga!!!
Klasa II N i II S – za 2 tygodnie będziemy rozmawiać o III części „Dziadów” Adama Mickiewicza. Nie zapomnij, że należy to przeczytać przed lekcją. .
WIEDZA O POLSCE
Klasa I
Temat: Legenda o Perłach królowej Bony.
Klasa II
Temat: Wielkopolska i Kujawy – poznajemy kolebkę państwa polskiego.
-
- Wielkopolski Park Narodowy
- pająk topik
- puszczyk
- Wolsztyn – to niewielkie miasto z najdłużej działającą w Europie parowozownią. W zabytkowej parowozowni można podziwiać wiekowe parowe lokomotywy oraz stare wagony.
- Zielona Góra – to polska stolica wina. Uprawa winorośli w mieście sięga XIV wieku. Turyści w Parku Winnym mogą podziwiać piękną Palmiarnię z figowcami i roślinami cytrusowymi.
- Żagań – był kiedyś stolicą księstwa żagańskiego rządzonego przez Piastów Śląskich. W tutejszym kościele jest sarkofag jednego z książąt Henryka IV Wiernego. Okazałą świątynię umieszczono na liście pomników historii.
- Wielkopolski Park Narodowy
Klasa III
Temat: Święty Stanisław, patron Królestwa Polskiego.
-
- Bolesław Śmiały
- Święty Stanisław
- Święty kontra Śmiały
- Mini skandaliczny magazyn historyczny.
Klasa IV
Temat: Tajemnice sprzed wieków.
-
- Kim byli pierwsi Piastowie?
Podręcznik, str. 42-43.
Zadanie domowe: Narysuj osadę w Biskupinie.
Klasa V
Temat: Bolesław Chrobry. Powtórzenie.
Podręcznik, str. 170-172
Zadanie domowe: Zaprojektuj plakat poświęcony zjazdowi gnieźnieńskiemu. Przedstaw na nim najważniejsze wiadomości dotyczące Bolesława Chrobrego i Ottona III..
Klasa VI
Temat: Renesans w Polsce.
Podręcznik, str. 58-63
Zadanie domowe: Przedstaw dowolny zabytek renesansowy w postaci zdjęcia, pocztówki, lub rysunku. Napisz najważniejsze informacje o tym obiekcie.
Klasa VII
Temat: Ziemie polskie przed powstaniem styczniowym.
-
- Praca organiczna i praca u podstaw.
- Sytuacja w poszczególnych zaborach.
Podręcznik wydawnictwa Nowa Era: Wczoraj i dziś klasa 7. Ziemie polskie po wiośnie ludów. Ziemie polskie przed powstaniem styczniowym. s. 100.
Klasa VIII
Temat: Powstanie warszawskie – koniec polskiego państwa podziemnego.
-
- Przyczyny wybuchu powstania warszawskiego.
- Wybuch powstania.
- Walki powstańcze.
- Mocarstwa wobec powstania.
- Upadek i skutki powstania.
- Czy było warto. Profesor Paweł Wieczorkiewicz.
- „Tyle nadziei, tyle młodości” Adam Nowak i Sylwia Wiśniewska | Film „Powstanie Warszawskie”
- Godzina W
- Powstanie warszawskie oczami dzieci.
Podręcznik wydawnictwa Nowa Era: Wczoraj i dziś klasa 8. Polacy podczas II wojny światowej. Powstanie warszawskie. s. 80-86.
Klasa I LO N
Temat: Panowanie Bolesława Chrobrego część II.
-
- Wojny polsko-niemieckie.
- Wyprawa Bolesława Chrobrego na Ruś.
- Bolesław Chrobry królem Polski.
Podręcznik, str. 334-337
Zadanie domowe:
Obejrzyj film edukacyjny na Youtube pt. Bolesław I Chrobry.
Praca pisemna: ćw. 5, str. 337.
Klasa II LO N
Temat: Panowanie ostatnich Jagiellonów część I.
-
- Wojny z Moskwą.
- Polityka węgierska i stosunki z Habsburgami.
Podręcznik, str. 131-135.
Zadanie domowe: Praca pisemna: ćw. 1 str. 139.
Klasa II LO S / III LO S
Temat: Społeczeństwo polskie podczas okupacji.
Stanisław Grzesiuk „Pięć lat kacetu” Youtube audiobook.pl
Zadanie domowe: Wysłuchaj fragmentu wspomnień Stanisława Grzesiuka.