Spis treści
EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA
Klasa I
Temat: Zimowy świat. Witamy Nowy Rok!
-
- Scharakteryzuj miesiące i pory roku na podstawie tekstu, ilustracji, własnych doświadczeń.
- Ułóż opowiadanie w formie ustnej.
- Przeczytaj tekst.
- Wykonaj ilustrację do tematu Nowy Rok.
- Zapisujemy literę „z”, „Z”.
- Zapisujemy literę „z”, „Z” w sylabach.
Podręcznik „Elementarz odkrywców”, cz. II, s. 44 – 49; s. 45, ćw. 1 – 2; s. 49, ćwiczenie 1 – 3.
„Elementarz odkrywców”, ćwiczenia cz. 2, s. 39 – 40.
Dla chętnych:
„Elementarz odkrywców. Zeszyt do kaligrafii”, s. 30.
Pomocne linki:
Klasa II
Temat: Nowy Rok! Jak zmieniają się pory roku?
-
- Wymień nazwy miesięcy i pór roku. Zapisz je w zeszycie.
- Jakie najważniejsze cechy mają poszczególne miesiące roku?
- Przeczytaj na głos wiersz pt. „Kalendarzowa wyliczanka” R. Witka, podręcznik „Elementarz odkrywców”, cz. 2, s. 56. Wykonaj polecenie 1 pod tekstem.
- Wymień zmiany zachodzące w przyrodzie w różnych porach roku.
- Wykonaj ćwiczenia 1-7 na s. 52-54 w zeszycie ćwiczeń „Elementarz odkrywców”, cz. 2.
- Jakie są twoje postanowienia noworoczne? Wymień.
Zadanie domowe
Wykonaj ćwiczenia 3 i 5 na s. 50-51 w zeszycie ćwiczeń „Elementarz odkrywców”, cz. 2.
Klasa III.
Temat: Nowy Rok! Ruch obiegowy Ziemi.
-
- Zapoznaj się z informacjami na temat ruchu obiegowego Ziemi.
- Przeczytaj w encyklopedii lub leksykonie notkę o Mikołaju Koperniku.
- Przeczytaj uważnie tekst informacyjny.
- Jakie znamy powiedzenia i przysłowia o czasie?
- Zastosuj przysłowia w swojej wypowiedzi.
- Podaj przykłady na pisownię „nie” z czasownikami.
Podręcznik „Elementarz odkrywców”, cz. 2, s. 50 – 51, s. 51, ćwiczenie 1- 4 raz s. 52.
„Elementarz odkrywców”, cz. 2, ćwiczenia, s. 52 – 53.
Dla chętnych:
„Elementarz odkrywców. Potyczki ortograficzne”, „rz”, ciąg dalszy.
Pomocne linki:
JĘZYK POLSKI
Klasa IV
Temat: Świąteczne nastroje! Gdy ze Starym Rokiem spotyka się Nowy Rok…
-
- Przeczytaj wiersz Ludwika Jerzego Kerna pt. „Bajka o Starym i Nowym Roku”, podręcznik, s. 116.
- Napisz w zeszycie krótką notkę biograficzną Ludwika Jerzego Kerna.
- Co to jest przysłowie? Podaj przykłady.
- Wykonaj polecenia 1 – 4 ze s. 117 oraz ćwiczenie 5, s. 118.
- Wykonaj pisemnie ćwiczenie: „Wyobraź sobie, ze jesteś dziennikarzem rozmawiającym ze Starym i Nowym Rokiem. Zapisz kilka pytań, które warto byłoby zadać”.
- „Czy to bajka, czy nie bajka?” Analizujemy rożne wypowiedzenia oraz intencje mówiącego (ćwiczenia językowe).
- „Słowa z uśmiechem. Język polski”, ćwiczenia, s. 28 – 29.
Link: Bajka o Starym i Nowym Roku
Klasa V / VI
Temat: Mali i wielcy w historii. Więcej niż król – opowieść o Tadeuszu Kościuszce.
-
- Przeczytaj tekst Marii Krüger pt. „Złota korona”.
- Co wiesz na temat autorki? Napisz notkę biograficzną w zeszycie.
- Wypisz ze „Słowniczka” znaczenie wyrazu „puenta”.
- Wykonaj polecenia: Podręcznik, s. 86 – 87.
- Co to jest „utwór historyczny”? Podaj przykłady.
- Co wiesz na temat insurekcji kościuszkowskiej? Wpisz odpowiedź do zeszytu.
- Znaczenie przysłówka. Wykonaj ćw. związane z przysłówkiem w zeszycie ćwiczeń /ciąg dalszy ćw./.
Podręcznik „Słowa z uśmiechem”, s. 82 – 85.
Pomocny link:
Tadeusz Kościuszko (Projekt szkolny)
Klasa VII / VIII
Temat: Czy można pogodzić się ze śmiercią dziecka? – „Treny” Jana Kochanowskiego.
Praca domowa:
-
- Wykonaj ćwiczenia.
- Przeczytaj „Balladynę” Juliusza Słowackiego.
Przypominam o przygotowaniu wszystkich prac domowych.
Klasa I LO N
Temat: Pieśń o Rolandzie – epos rycerski.
Przypominam o przygotowaniu wszystkich prac domowych.
Klasa II LO N / II LO S
Temat: Cyprian Kamil Norwid – poeta osobny.
Przypominam o przygotowaniu wszystkich prac domowych.
Klasa III LO S
Temat: „Panny z Wilka”vJarosława Iwaszkiewicza. Dramat pamięci: czas nieodzyskany.
Przypominam o przygotowaniu wszystkich prac domowych.
WIEDZA O POLSCE
Klasa I
Temat: Legendy bieszczadzkie.
Klasa II
Temat: Zwiedzamy Zamość.
-
- Jan Zamoyski
- Ratusz w Zamościu
- Hejnał
- Muzeum Ziemi Zamoyskiej
- Katedra w Zamościu
- Infułatka – muzeum
- Arsenał i bastion 7
- Kościół Franciszkanów
- Brama Lwowska
- Zamość z lotu ptaka
Klasa III
Temat: O królu Kazimierzu i kronikarzu Janie.
-
- Kazimierz IV Jagiellończyk
- Jan Długosz
- Jan Długosz – wordwall
- Elżbieta Rakuszanka
- Wojna Trzynastoletnia
- Ołtarz Wita Stwosza
Klasa IV
Temat: Temat: Mikołaj Kopernik – wielki astronom.
-
- Odwieczny dylemat.
- „Wstrzymał Słońce, ruszył Ziemię”.
Podręcznik, s. 71-73.
Zadanie domowe:
– pisemnie ćw. 1, s. 73. .
Klasa V
Temat: Rozbicie dzielnicowe.
-
- Synowie Bolesława Krzywoustego w walce o władzę.
- Dalsze rozdrobnienie kraju.
- Krzyżacy nad Bałtykiem.
- Skutki rozbicia dzielnicowego.
- Rozwój kraju.
Podręcznik s. 192-197.
Zadanie domowe:
– pisemnie ćw. 2, s. 197.
Klasa VI
Temat: Rozbicie dzielnicowe.
-
- Synowie Bolesława Krzywoustego w walce o władzę.
- Dalsze rozdrobnienie kraju.
- Krzyżacy nad Bałtykiem.
- Skutki rozbicia dzielnicowego.
- Rozwój kraju.
Podręcznik s. 192-197.
Zadanie domowe:
– pisemnie ćw. 2, s. 197.
Klasa VII
Temat: Wojna rosyjsko-japońska i rewolucja 1905 r.
-
- Wojna rosyjsko-japońska.
- Rewolucja 1905 r.
- Rewolucja 1905 r. w Polsce.
- Podręcznik wydawnictwa Nowa Era: Wczoraj i dziś klasa 7. s. 120-121 i 139..
Klasa VIII
Temat: Polska w latach 70. XX wieku.
-
- „Druga Polska” Edwarda Gierka.
- Rozwój na kredyt.
- Niepowodzenia gospodarcze.
- Propaganda sukcesu.
- Nowelizacja konstytucji.
- Kino moralnego niepokoju.
- Sukcesy sportowe.
Podręcznik wydawnictwa Nowa Era: Wczoraj i dziś klasa 8. Polska po II wojnie światowej. Polska w latach 70. XX wieku. s. 193-197.
Praca domowa:
Podręcznik strona 197, zadanie 1 i 2.
Klasa I LO N
Temat: Odrodzenie Królestwa Polskiego.
-
- Początki rządów Władysława Łokietka.
- Utrata Pomorza Gdańskiego.
- Walka o zjednoczenie kraju.
- Odrodzona monarchia polska.
- Konflikt z Krzyżakami i Czechami.
Podręcznik, s. 467-473.
Zadanie domowe:
– pisemnie ćw. 4, s. 473.
Klasa II LO N
Temat: Renesans w Rzeczypospolitej.
-
- Humanizm w Polsce.
- Sztuka renesansu.
- Myśl społeczna i polityczna.
- Literatura.
- Geografia i historiografia.
- Rozwój nauk ścisłych i medycznych.
Podręcznik, s. 171-179.
Zadanie domowe:
– utrwalenie materiału
Klasa II LO S / III LO S
Temat: Polacy na frontach II wojny światowej.
-
- Polskie Siły Zbrojne na Zachodzie.
- Wojsko Polskie u boku wojsk radzieckich.
Podręcznik, s. 73-77.
Zadanie domowe:
– pisemnie ćw. 5, s. 77.