Spis treści
EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA
Klasa I
Temat: Karnawałowy zawrót głowy!
-
- Podaj słownictwo związane z karnawałem.
- Opisz swój kostium karnawałowy.
- Zaprojektuj strój karnawałowy.
- Wykonaj ilustrację do tematu „karnawał”.
- Uwaga! Zwracamy uwagę na zdania, wyrazy, samogłoski i spółgłoski.
- Zapisujemy literę „f „, „F”.
- Kiedy stawiamy przecinek?
Podręcznik „Elementarz odkrywców”, cz. II, s. 64 – 65; s. 65, ćw. 1 – 2.
Podręcznik, „Elementarz odkrywców”, cz. II, s. 51 – 52.
Dla chętnych: „Elementarz odkrywców. Zeszyt do kaligrafii”, s. 37.
Pomocne linki:
Karnawał dla dzieci na Martynice
Klasa II
Temat: Moja rodzina. Drzewo rodzinne.
-
- Przeczytaj głośno treść wiersza pt. „Szukamy przodka” Marcina Przewoźniaka, podręcznik „Elementarz odkrywców”, cz. 2, s. 70. Zinterpretuj jego treść.
- Co to jest genealogia? Obejrzyj prezentację na temat drzewa genealogicznego.
- Wypowiedz się na temat stopni pokrewieństwa w swojej rodzinie. Jak myślisz, jaka rolę spełnia rodzina?
- Wykonaj ćwiczenia 1-2 na s. 70 i 4-5 na s. 71 w zeszycie ćwiczeń „Elementarz odkrywców”, cz. 2.
- Co to jest rodzina wyjazdów? Zapoznaj się z pojęciem w podręczniku, s. 71.
- Wykonaj ćwiczenie 4 na s. 63 w zeszycie ćwiczeń „Elementarz odkrywców”, cz. 2. Zapisz dowolny przykład rodziny wyrazów w zeszycie.
Zadanie domowe:
Wykonaj drzewo genealogiczne swojej rodziny.
Klasa III.
Temat: Czytamy opowiadanie R. Witka pt. „Elektroniczne pierogi”.
-
- Przeczytaj tekst opowiadania.
- W jakim celu piszemy życzenia?
- Utwórz wypowiedz ustną i pisemną.
- Napisz życzenia.
- Kiedy piszemy „rz” – ćwiczenia.
Podręcznik „Elementarz odkrywców”, cz. 2, s. 49, s. ćwiczenie 1; s. 54, s. 62 ćwiczenie 1-4.
„Elementarz odkrywców”, cz. 2, ćwiczenia, s. 57.
Dla chętnych:
„Elementarz odkrywców. Potyczki ortograficzne”, „ż ”, s. 29 – 30.
Pomocne linki:
JĘZYK POLSKI
Klasa IV
Temat: Kto był samotny w noworoczną noc? Czytamy baśń Hansa Christiana Andersena pt. „Dziewczynka z zapałkami”.
-
- Przeczytaj baśń H. Ch. Andersena pt. „Dziewczynka z zapałkami”, podręcznik, s. 124 – 127.
- Napisz w zeszycie krótką notkę biograficzną Hansa Christiana Andersena.
- Opowiedz treść baśni.
- Opowiedz o swoich czytelniczych upodobaniach.
- Co to jest zdanie? Co to są równoważniki zdań? „Słowa z uśmiechem. Język polski”, ćwiczenia, s. 32.
Linki:
Klasa V / VI
Temat: „Wojenko, wojenko, cóżeś ty za pani …” Poznajemy pieśń pt. „My, Pierwsza Brygada”
oraz „Piechota”.
-
- Przeczytaj słowa pieśni pt. „My, Pierwsza Brygada” oraz „Piechota”.
- Co wiesz na temat autorów? Napisz notki biograficzne w zeszycie.
- Wypisz ze „Słowniczka” znaczenie wyrazu „Legiony Polskie”.
- Wykonaj polecenia: Podręcznik, s. 94 oraz 95.
- Co to jest „liryka patriotyczna” oraz „pieśń”? Podaj przykłady.
- Kto to był Józef Piłsudski?
- Naucz się na pamięć jednej z pieśni legionowych.
- Znaczenie przyimka. Wykonaj ćw. związane z przysłówkiem w zeszycie ćwiczeń. /ciąg dalszy ćw./.
Podręcznik „Słowa z uśmiechem”, s. 93 – 95.
Pomocne linki:
Klasa VII / VIII
Temat: Maliny i zbrodnia, czyli o rywalizacji i władzy. Śledczy na tropie Balladyny.
Po dzisiejszej lekcji:
-
- wiem
- potrafię
- nie zrozumiałam/nie zrozumiałem
Kartę pracy znajdziesz na classroom.
Klasa I LO N
Temat: Dialog z tekstem. Współczesne nawiązania do Tristana i Izoldy.
Po dzisiejszej lekcji:
-
- wiem
- potrafię
- nie zrozumiałam/nie zrozumiałem
Klasa II LO N / II LO S
Temat: Język jako system znaków.
Po dzisiejszej lekcji:
-
- wiem
- potrafię
- nie zrozumiałam/nie zrozumiałem
Klasa III LO S
Temat: Literatura czasu wojny i okupacji.
Temat: Pokolenie Kolumbów i Krzysztof Baczyński.
WIEDZA O POLSCE
Klasa I
Temat: Legenda o tym jak Janosik z obławy hajduków uciekł. Legenda o powstaniu Zakopanego.
Na ostatniej lekcji poznaliśmy sprytnego rozbójnika Janosika. Dowiedzieliśmy się, w jaki sposób przechytrzył hajduków, którzy chcieli go pojmać i osadzić w więzieniu. Po ostatnich zajęciach wszyscy już będziemy wiedzieć, skąd wzięła się nazwa miasta Zakopane i jaką rolę w powstaniu tej osady odegrał młody góral przezwany Gąsienicą. Gdyby ktoś jednak zapomniał, to zapraszam go do zaglądnięcia na naszą stronę i odświeżenia swojej wiedzy.
Klasa II
Temat: Małopolska to tu, to tam.
Na ostatnich zajęciach poznaliśmy wiele niezwykłych miejsce w Małopolsce. Ciekaw jestem, czy zapamiętaliście, jakie imiona noszą Trzy Korony w Pieninach? Na pewno wiecie, na jakim szczycie w Górach Świętokrzyskich odbywały się zloty czarownic. Mam nadzieję, że Ojcowski Park narodowy nie jest już dla was tajemniczą zagadką, a historia króla Władysław Łokietka, któremu życie uratował mały pajączek, głęboko zapadła wam w pamięć. Po ostatniej lekcji wiecie już, że największe palmy wielkanocne można zobaczyć w Lipnicy Murowanej, a najpiękniejsze domy są w urokliwej wsi Zalipie. Warto także wybrać się do Łańcuta, gdzie okazały pałac oczaruje was przepięknym muzeum, w którym zgromadzono zabytkowe karety, bryczki i inne pojazdy konne. Ufam, że potraficie także znaleźć na mapie Pacanów i jeśli gdzieś spotkacie gapiowatego, ale sympatycznego koziołka, to pomożecie mu odnaleźć drogę do tej miejscowości. A czy wiecie, co trzeba odpowiedzieć komuś, kto zapyta was o Szlak Orlich Gniazd? Jeśli nie, to zapraszam was do odświeżenia swojej wiedzy na naszej stronie.
Klasa III
Temat: Królowie elekcyjni.
Na ostatniej lekcji poznaliśmy naszych pierwszych władców elekcyjnych. Zapewne zaskoczeniem był dla was Henryk Walezy, który bardzo szybko porzucił polski tron i uciekł do Francji. Na szczęście nasz drugi król elekcyjny, Stefan Batory, był znakomitym władcą. Możemy żałować, że nie rządził w naszym kraju dłużej. Zawdzięczamy mu nie tylko sukcesy militarne, ale także założenie Akademii Wileńskiej. Jego następcą został Zygmunt III Waza. W czasie jego panowania Rzeczpospolita Obojga Narodów była europejskim imperium. Dzięki husarii dowodzonej przez znakomitych hetmanów: Jana Karola Chodkiewicza i Stanisława Żółkiewskiego pokonywaliśmy liczniejsze oddziały wroga. Na lekcji podziwialiśmy także obrazy Jana Matejki: Batory pod Pskowem i Kazanie Skargi. Ponadto poznaliśmy kilka ważnych postaci historycznych: Jana Zamoyskiego, który założył Zamość, Annę Jagiellonkę, która była królem Polski i znakomitego kaznodzieję Piotra Skargę. Mam nadzieję, że lekcja by la dla was ciekawa i dużo z niej zapamiętaliście. Jeśli nie, to zaglądnijcie na naszą stronę i odświeżcie swoją wiedzę.
Klasa IV
Temat: Podsumowanie rozdziału II – od Piastów do Jagiellonów.
Podręcznik, s. 74.
Zadanie domowe:
– brak
Klasa V
Temat: Powtórzenie rozdziału VI – Polska pierwszych Piastów.
Podręcznik, s. 190.
Zadanie domowe:
– brak.
Klasa VI
Temat: Powtórzenie rozdziału VI – Polska pierwszych Piastów.
Podręcznik, s. 190.
Zadanie domowe:
– brak.
Klasa VII
Temat: I wojna światowa.
Na ostatnich zajęciach dowiedzieliśmy się, jak doszło do powstania polskich zbrojnych organizacji niepodległościowych tuż przed wybuchem I wojny światowej. Na pewno zapadła wam w pamięć akcja czterech premierów. Mam nadzieję, że lekcja była dla was ciekawa i dużo z niej zapamiętaliście. Jeśli nie, to zaglądnijcie na naszą stronę i odświeżcie swoją wiedzę. Wspomniany temat znajdziecie także w waszym podręczniku na tych stronach: 122 i 129.
Klasa VIII
Temat: Powstanie „Solidarności”.
-
- Strajki sierpniowe.
- Utworzenie NSZZ „Solidarność”.
- Na drodze do konfrontacji.
- I Zjazd NSZZ „Solidarność”.
- Zamach na papieża Jana Pawła II i śmierć prymasa Wyszyńskiego.
Podręcznik wydawnictwa Nowa Era: Wczoraj i dziś klasa 8. Polska po II wojnie światowej. Powstanie „Solidarności”. s. 207-211.
Praca domowa: Podręcznik strona 211, zadanie 1, 2 i 3.
Klasa I LO N
Temat: Monarchia Kazimierza Wielkiego – część II.
-
- Podbój Rusi Halickiej.
- Polityka gospodarcza Kazimierza Wielkiego.
- Polityka wewnętrzna.
- Sprawa sukcesji.
Podręcznik, s. 479-483.
Zadanie domowe:
– Utrwalić materiał s. 479-483, pisemnie ćw. 2, s. 483..
Klasa II LO N
Temat: Rządy Zygmunta III Wazy – część II.
-
- Wojny ze Szwecją.
- Rokosz Zebrzydowskiego.
- Wojna w Inflantach i Prusach.
Podręcznik, s. 247-252.
Zadanie domowe:
– Utrwalić materiał, s. 247-252, pisemnie ćw. 2, s. 252.
Klasa II LO S / III LO S
Temat: Koniec II wojny światowej.
-
- Konferencja w Poczdamie.
Zadanie domowe:
– Utrwalić materiał, korzystając z podręcznika s. 52, 53, e-podręcznika i internetu.