Spis treści
Edukacja wczesnoszkolna
Klasa I
Temat: Nasza bezpieczna droga do szkoły, na podstawie wiersza: „Gdy zamierzasz przejść ulicę” Wandy Chotomskiej.
- Czytamy wiersz Wandy Chotomskiej „Gdy zamierzasz przejść ulicę”.
- Wypowiadamy się na temat zasad bezpiecznego poruszania się pieszych.
- Poznajemy literę „o”, „O” – jako znak samogłoski.
- Analiza i synteza sylabowa oraz głoskowa wyrazu – tworzenie modelu wyrazu.
Podręcznik „Elementarz Odkrywców”, cz. 1, s. 14-15, s. 16-17, ćw.1, 2, 3, s. 18, ćw. 1, 2.
Zeszyt ćwiczeń, cz.1, s. 11-12, ćw. 1, 3, s. 13, ćw.1, 2
Klasa II
Temat: Ptasie pożegnania.
- Czytamy tekst pt. „Jak się krasnal z sójkami za morze wybierał”, autor L. Krzemieniecka.
- Opowiadamy tekst.
- Jak rozumiem powiedzenie: „wybierać się jak sójka za morze”? Wyjaśnij.
- Wymień ptaki odlatujące na zimę do ciepłych krajów.
- Opisz wygląd só
- Co to jest przymiotnik?
Podręcznik, cz. I, s. 16 – 20, zeszyt ćwiczeń, s. 30 – 31.
Zadanie domowe:
- Opisz sójkę.
- Podręcznik, cz. I, s. 20.
Klasa III
Temat: „Nasz chleb powszedni”… Jak powstaje chleb?
- Czytamy tekst pod tytułem „Nasz chleb powszedni”.
- Jak powstaje chleb?
- Czy znasz przysłowia związane z chlebem?
- Jakie znamy rośliny uprawiane na polu? Jakie uprawiane w świecie?
- Układamy wyrazy w porządku alfabetycznym /Podręcznik, cz. I, s. 31./.
Podręcznik, cz. I, s. 33 – 36.
Zadanie domowe:
- Odpowiedz na pytania 1- 4 z: Podręcznik, cz. I, s. 33.
Język Polski
Klasa IV
Temat: „Co może się zdarzyć, gdy głowa pełna marzeń?”… Czytamy wiersz Joanny Kulmowej pt. „Marzenia”.
- Czytamy tekst Joanny Kulmowej.
- Poznajemy biografię autorki wiersza.
- Co znaczy: „marzyć o niebieskich migdałach”?
- Powtórzenie wiadomości z gramatyki (litera, głoska, sylaba…), ćwiczenia.
Zadanie domowe:
Opisz swoje marzenia.
Podręcznik „Nowe słowa na start”
Klasa V/VI
Temat: Inni, obcy, tacy sami?
- Co sprawia, ze czujemy więzy z innymi ludźmi?
- Jak rozumiesz wyraz „tolerancja”?
- Na czym polega w klasie praca zespołowa?
- Podaj przykłady komiksów.
- Redagujemy list – wspomnienia z wakacji.
- Pisownia wyrazów z „ó” i „u”.
Zadanie domowe
Wyjaśnij w zeszycie pojęcia: komiks, narrator, powieść, akcja, watek.
Klasa VII/VIII
Temat: Przesiać wiadomość przez 3 sita, czyli o filozofii Sokratesa.
- Materiał lekcyjny znajdziesz w linku tu oraz klasowym classroom.
- Wykonaj wszystkie ćwiczenia.
Temat: O sztuce argumentowania w wypowiedziach ustnych.
- Materiał lekcyjny znajdziesz tu.
- Wykonaj wszystkie ćwiczenia.
Praca domowa
Przypomnij sobie zagadnienia omawiane podczas lekcji (aktywny link znajdziesz w komentarzu do lekcji), a następnie zgromadź argumenty, których używają twoi rodzice/opiekunowie, by zachęcić cię do: a) nauki, b) uprawiania sportu, c) zdrowego odżywania, d) ograniczenia czasu spędzanego przed komputerem. Następnie odpowiedz na pytania: Czy argumenty te są przekonujące? Jakich argumentów użyjesz, będąc na miejscu twoich rodziców/opiekunów?
Klasa II LO
Temat: Oświeceniowa filozofia.
- Materiał lekcyjny znajdziesz w tym
- Wykonaj wszystkie ćwiczenia.
Praca domowa
Ćwiczenie 4.3
Temat: Ignacy Krasicki – jeden z najważniejszych twórców polskiego oświecenia.
- Najpierw posłuchaj tego.
- Znajdź informacje na temat poety i napisz notatkę w zeszycie.
- Dokonaj analizy wiersza, który znajdziesz tu.
Klasa III LO
Temat: Kawiarnia literacka i Skamander.
Wiedza o Polsce
Klasa I
Temat: „Laurka dla bohatera”.
W ramach przygotowań do międzynarodowego konkursu „Laurka dla bohatera” poznaliśmy postacie historyczne, które swoim zaangażowaniem na różnych polach (politycznym, militarnym, artystycznym) przyczyniły się do odzyskania niepodległości w 1918 r., bądź podczas II wojny światowej, działały na rzecz obrony suwerenności Polski na ziemiach polskich lub poza nimi.
Klasa II
Temat: „Laurka dla bohatera”.
Na pierwszej lekcji w ramach przygotowań do międzynarodowego konkursu „Laurka dla bohatera”poznaliśmy postacie historyczne, które swoim zaangażowaniem na różnych polach (politycznym, militarnym, artystycznym) przyczyniły się do odzyskania niepodległości w 1918 r., bądź podczas II wojny światowej, działały na rzecz obrony suwerenności Polski na ziemiach polskich lub poza nimi.
Temat: Gniezno.
Drugą lekcję poświeciliśmy na gry i zagadki związane z pierwszą stolicą Polski. Przypomnieliśmy sobie legendę o Lechu, Czechu i Rusie.
Klasa III
Temat: „Laurka dla bohatera”.
W ramach przygotowań do międzynarodowego konkursu „Laurka dla bohatera” poznaliśmy postacie historyczne, które swoim zaangażowaniem na różnych polach (politycznym, militarnym, artystycznym) przyczyniły się do odzyskania niepodległości w 1918 r., bądź podczas II wojny światowej, działały na rzecz obrony suwerenności Polski na ziemiach polskich lub poza nimi.
Klasa IV
Temat: „Laurka dla bohatera”.
W ramach przygotowań do międzynarodowego konkursu „Laurka dla bohatera” poznaliśmy postacie historyczne, które swoim zaangażowaniem na różnych polach (politycznym, militarnym, artystycznym) przyczyniły się do odzyskania niepodległości w 1918 r., bądź podczas II wojny światowej, działały na rzecz obrony suwerenności Polski na ziemiach polskich lub poza nimi.
Temat: Historia wokół nas.
Drugą lekcję poświeciliśmy na dyskusję dotyczącą patriotyzmu i rodziny oraz dużej i małej ojczyzny.
Klasa V/VI
Temat: Zanim powstała Polska.
- Pradzieje ziem polskich.
- Wierzenie Słowian.
- Plemiona słowiańskie na ziemiach polskich.
Podręcznik, s. 160-164.
Zadanie domowe:
- pisemnie ćw. 3, s. 164.
Klasa VII
Temat: Napaść Niemiec hitlerowskich na Polskę.
- Niemieckie przygotowania do wojny.
- Polacy w przededniu wojny.
- Wybuch wojny.
- Przebieg walk kampanii wrześniowej.
Podręcznik, s. 8-11.
Zadanie domowe:
- utrwalić materiał
Klasa VIII
Temat: Państwo i demokracja.
- Czym jest państwo?
- Naród a państwo.
- Demokracja a autorytaryzm i totalitaryzm.
Podręcznik do wiedzy o społeczeństwie dla szkoły podstawowej. Dziś i jutro. s. 72-75. Nowa Era.
Klasa II LO
Temat: Społeczeństwo państwa Jagiellonów w XVI wieku.
- Obszar i zaludnienie państwa Jagiellonów.
- Wieloetniczna Rzeczpospolita.
- Podział społeczny ludności.
Podręcznik, s. 106-112.
Zadanie domowe:
- pisemnie ćw. 3, s. 112.
Klasa III LO N
Temat: Sprawa polska na Kongresie Wiedeńskim.
- Decyzje Kongresu Wiedeńskiego.
- Królestwo Polskie.
- Wielkie Księstwo Poznańskie.
- Rzeczpospolita Krakowska.
Podręcznik, s. 94-100.
Zadanie domowe:
- pisemnie ćw. 2, s. 100.
Klasa III LO S
Temat: Polska w nowych granicach.
- Zmiany demograficzne po II wojnie światowej.
- Straty materialne.
- Referendum ludowe.
- Reforma rolna.
Podręcznik, s. 116-121.
Zadanie domowe:
- utrwalić materiał
Photo by Julia M Cameron from Pexels