Materiały lekcyjne dla nieobecnych 18.09.2021

Edukacja wczesnoszkolna

Klasa I

Temat: Nasza bezpieczna droga do szkoły, na podstawie wiersza: „Gdy zamierzasz przejść ulicę” Wandy Chotomskiej.

  1. Czytamy wiersz Wandy Chotomskiej „Gdy zamierzasz przejść ulicę”.
  2. Wypowiadamy się na temat zasad bezpiecznego poruszania się pieszych.
  3. Poznajemy literę „o”, „O” – jako znak samogłoski.
  4. Analiza i synteza sylabowa oraz głoskowa wyrazu – tworzenie modelu wyrazu.

Podręcznik „Elementarz Odkrywców”, cz. 1, s. 14-15, s. 16-17, ćw.1, 2, 3, s. 18, ćw. 1, 2.

Zeszyt ćwiczeń, cz.1, s. 11-12, ćw. 1, 3, s. 13, ćw.1, 2

Klasa II

Temat: Ptasie pożegnania.

  1. Czytamy tekst  pt. „Jak się krasnal z sójkami za morze wybierał”, autor L. Krzemieniecka.
  2. Opowiadamy tekst.
  3. Jak rozumiem powiedzenie: „wybierać się jak sójka za morze”? Wyjaśnij.
  4. Wymień ptaki odlatujące na zimę do ciepłych krajów.
  5. Opisz wygląd só
  6. Co to jest przymiotnik?

Podręcznik, cz. I, s. 16 – 20, zeszyt ćwiczeń, s. 30 – 31.

Zadanie domowe:

  • Opisz sójkę.
  • Podręcznik, cz. I, s. 20.

Klasa III

Temat:  „Nasz chleb powszedni”… Jak powstaje chleb?

  1. Czytamy tekst pod tytułem „Nasz chleb powszedni”.
  2. Jak powstaje chleb?
  3. Czy znasz przysłowia związane z chlebem?
  4. Jakie znamy rośliny uprawiane na polu? Jakie uprawiane w świecie?
  5. Układamy wyrazy w porządku alfabetycznym /Podręcznik, cz. I, s.  31./.

Podręcznik, cz. I, s. 33 – 36.

Zadanie domowe:

  • Odpowiedz na pytania 1- 4 z: Podręcznik, cz. I, s. 33.

Język Polski

Klasa IV

Temat: „Co może się zdarzyć, gdy głowa pełna marzeń?”… Czytamy wiersz Joanny Kulmowej pt. „Marzenia”.

  1. Czytamy tekst  Joanny Kulmowej.
  2. Poznajemy biografię autorki wiersza.
  3. Co znaczy: „marzyć o niebieskich migdałach”?
  4. Powtórzenie wiadomości z gramatyki (litera, głoska, sylaba…), ćwiczenia.

Zadanie domowe:

Opisz swoje marzenia.

Podręcznik „Nowe słowa na start”

Klasa V/VI

Temat: Inni, obcy, tacy sami?

  1. Co sprawia, ze czujemy więzy z innymi ludźmi?
  2. Jak rozumiesz wyraz „tolerancja”?
  3. Na czym polega w klasie praca zespołowa?
  4. Podaj przykłady komiksów.
  5. Redagujemy list – wspomnienia  z wakacji.
  6. Pisownia wyrazów z „ó” i „u”.

Zadanie domowe

Wyjaśnij w zeszycie pojęcia: komiks, narrator, powieść, akcja, watek.

Klasa VII/VIII

Temat: Przesiać wiadomość przez 3 sita, czyli o filozofii Sokratesa.

  1. Materiał lekcyjny znajdziesz w linku tu oraz klasowym classroom.
  2. Wykonaj wszystkie ćwiczenia.

Temat: O sztuce argumentowania w wypowiedziach ustnych.

  1. Materiał lekcyjny znajdziesz tu.
  2. Wykonaj wszystkie ćwiczenia.

Praca domowa

Przypomnij sobie zagadnienia omawiane podczas lekcji (aktywny link znajdziesz w komentarzu do lekcji), a następnie zgromadź argumenty, których używają twoi rodzice/opiekunowie, by zachęcić cię do: a) nauki, b) uprawiania sportu, c) zdrowego odżywania, d) ograniczenia czasu spędzanego przed komputerem. Następnie odpowiedz na pytania: Czy argumenty te są przekonujące? Jakich argumentów użyjesz, będąc na miejscu twoich rodziców/opiekunów?

Klasa II LO

Temat: Oświeceniowa filozofia.

  1. Materiał lekcyjny znajdziesz w tym
  2. Wykonaj wszystkie ćwiczenia.

Praca domowa

Ćwiczenie 4.3

Temat: Ignacy Krasicki – jeden z najważniejszych twórców polskiego oświecenia.

  1. Najpierw posłuchaj tego.
  2. Znajdź informacje na temat poety i napisz notatkę w zeszycie.
  3. Dokonaj analizy wiersza, który znajdziesz tu.

Klasa III LO

Temat: Kawiarnia literacka i Skamander.

  1. Materiał lekcyjny znajdziesz tu, tu i tu.
  2. Wykonaj wszystkie ćwiczenia.

Wiedza o Polsce

Klasa I

Temat: „Laurka dla bohatera”.

W ramach przygotowań do międzynarodowego konkursu „Laurka dla bohatera” poznaliśmy postacie historyczne, które swoim zaangażowaniem na różnych polach (politycznym, militarnym, artystycznym) przyczyniły się do odzyskania niepodległości w 1918 r., bądź podczas II wojny światowej, działały na rzecz obrony suwerenności Polski na ziemiach polskich lub poza nimi.

Klasa II

Temat: „Laurka dla bohatera”.

Na pierwszej lekcji w ramach przygotowań do międzynarodowego konkursu „Laurka dla bohatera”poznaliśmy postacie historyczne, które swoim zaangażowaniem na różnych polach (politycznym, militarnym, artystycznym) przyczyniły się do odzyskania niepodległości w 1918 r., bądź podczas II wojny światowej, działały na rzecz obrony suwerenności Polski na ziemiach polskich lub poza nimi.

Temat: Gniezno.

Drugą lekcję poświeciliśmy na gry i zagadki związane z pierwszą stolicą Polski. Przypomnieliśmy sobie legendę o Lechu, Czechu i Rusie.

Klasa III

Temat: „Laurka dla bohatera”.

W ramach przygotowań do międzynarodowego konkursu „Laurka dla bohatera” poznaliśmy postacie historyczne, które swoim zaangażowaniem na różnych polach (politycznym, militarnym, artystycznym) przyczyniły się do odzyskania niepodległości w 1918 r., bądź podczas II wojny światowej, działały na rzecz obrony suwerenności Polski na ziemiach polskich lub poza nimi.

Klasa IV

Temat: „Laurka dla bohatera”.

W ramach przygotowań do międzynarodowego konkursu „Laurka dla bohatera” poznaliśmy postacie historyczne, które swoim zaangażowaniem na różnych polach (politycznym, militarnym, artystycznym) przyczyniły się do odzyskania niepodległości w 1918 r., bądź podczas II wojny światowej, działały na rzecz obrony suwerenności Polski na ziemiach polskich lub poza nimi.

Temat: Historia wokół nas.

Drugą lekcję poświeciliśmy na dyskusję dotyczącą patriotyzmu i rodziny oraz dużej i małej ojczyzny.

Klasa V/VI

Temat: Zanim powstała Polska. 

  1. Pradzieje ziem polskich.
  2. Wierzenie Słowian.
  3. Plemiona słowiańskie na ziemiach polskich.

Podręcznik, s. 160-164.

Zadanie domowe:

  • pisemnie ćw. 3, s. 164.

Klasa VII

Temat: Napaść Niemiec hitlerowskich na Polskę.

  1. Niemieckie przygotowania do wojny.
  2. Polacy w przededniu wojny.
  3. Wybuch wojny.
  4. Przebieg walk kampanii wrześniowej.

Podręcznik, s. 8-11.

Zadanie domowe:

  • utrwalić materiał

Klasa VIII

Temat: Państwo i demokracja.

  1. Czym jest państwo?
  2. Naród a państwo.
  3. Demokracja a autorytaryzm i totalitaryzm.

Podręcznik do wiedzy o społeczeństwie dla szkoły podstawowej. Dziś i jutro. s. 72-75. Nowa Era.

Klasa II LO

Temat:  Społeczeństwo państwa Jagiellonów w XVI wieku.

  1. Obszar i zaludnienie państwa Jagiellonów.
  2. Wieloetniczna Rzeczpospolita.
  3. Podział społeczny ludności.

Podręcznik, s. 106-112.

Zadanie domowe:

  • pisemnie ćw. 3, s. 112.

Klasa III LO N

Temat:  Sprawa polska na Kongresie Wiedeńskim.

  1. Decyzje Kongresu Wiedeńskiego.
  2. Królestwo Polskie.
  3. Wielkie Księstwo Poznańskie.
  4. Rzeczpospolita Krakowska.

Podręcznik, s. 94-100.

Zadanie domowe:

  • pisemnie ćw. 2, s. 100.

Klasa III LO S

Temat:  Polska w nowych granicach.

  1. Zmiany demograficzne po II wojnie światowej.
  2. Straty materialne.
  3. Referendum ludowe.
  4. Reforma rolna.

Podręcznik, s. 116-121.

Zadanie domowe:

  • utrwalić materiał

 

 

 

Photo by Julia M Cameron from Pexels