Spis treści
Edukacja wczesnoszkolna
Klasa I
Temat: Zwierzęta w naszym domu.
- Opisz swoje zwierzątko.
- Jak opiekujemy się zwierzętami? Opowiedz.
- Jakie zwierzęta są hodowane w domu? Wymień.
- Narysuj swoje zwierzątko.
- Zapisz literę „k” i „K”.
- Odczytaj wyrazy z literą „k”.
- Dzielimy wyrazy na sylaby.
Podręcznik: „Elementarz odkrywców”, cz. I, s. 59, ćw. 1 – 3; s. 60 – 61
„Elementarz odkrywców”, ćwiczenia, litera „k” i „K”, s. 50 – 51.
Dla chętnych: „Elementarz Odkrywców”, zeszyt kaligrafii, s. 22.
Klasa II
Temat: Wkrótce Boże Narodzenie! Świat w zimowej szacie.
- Przeczytaj na głos wiersz pt. „To już zima” J. Ficowskiego.
- Wymień oznaki zimy.
- Narysuj zimowy pejzaż i opisz go w kilku zdaniach.
- Liczba pojedyncza i mnoga rzeczowników. Odmień wybrane rzeczowniki w liczbie pojedynczej i mnogiej.
Podręcznik, „Elementarz odkrywców”, s. 44 ćw. 1- 3
Klasa III
Temat: Nasze lektury. Poznajemy fragmenty tekstu Anny Czerwińskiej-Rydel pt. „W poszukiwaniu świata. Opowieść o Marii Skłodowskiej-Curie”.
- Zapoznaj się z fragmentem tekstu Anny Czerwińskiej-Rydel pt. „W poszukiwaniu świata. Opowieść o Marii Skłodowskiej-Curie”.
- Przeczytaj w encyklopedii lub leksykonie notkę o Marii Skłodowskiej-Curie.
- Dlaczego młoda Maria musiała wyjechać do Francji?
- Co oznacza wyraz „emancypacja”?
- My też chcemy być odkrywcami! Badamy właściwości wody.
- Jakie są właściwości wody? Wymień.
Podręcznik, „Elementarz odkrywców”, s. 79.
„Elementarz odkrywców”, ćwiczenia, s. 83.
„Elementarz odkrywców. Potyczki ortograficzne, „rz”, ciąg dalszy
Język Polski
Klasa IV
Temat: Spotkanie z lektura! „Akademia pana Kleksa”. Czytamy fragment „Akademii pana Kleksa”, Jana Brzechwy.
- Przeczytaj fragment tekstu J. Brzechwy pt.: „Akademia pana Kleksa”, podręcznik, s. 86 – 89.
- Napisz w zeszycie krótką notkę biograficzną Jana Brzechwy.
- Opowiedz fragment tekstu.
- Wykonaj polecenia 1 – 9 ze s. 87 – 88.
- Wykonaj pisemnie ćwiczenie: „Opis postaci”.
- Co to jest przysłówek? Ćwiczenia /cd./.
Podręcznik „Nowe słowa na start”, s. 86 – 93.
Ćwiczenia, s. 30 – 34.
Klasa V/VI
Temat: Spotkanie z lekturą! Czytamy fragment tekstu Ferenca Molnara pt. „Chłopcy z Placu Broni”.
- Przeczytaj tekst F. Molnara pt. „Chłopcy z Placu Broni”.
- Co wiesz na temat autora? Napisz notkę biograficzną w zeszycie.
- Wypisz ze „Słowniczka” znaczenie wyrazów: musztrować, areszt, niesubordynacja i strofować.
- Wykonaj polecenia: Podręcznik, s. 101 – 102.
- Powtórzenie materiału nauczania – wyjaśnij pojęcia: tematyka, narrator, narrator pierwszoosobowy, trzecioosobowy, narracja pierwszoosobowa, trzecioosobowa, bohaterowie: bohater tytułowy, pierwszoplanowy, bohaterowie drugoplanowi; powieść, świat przedstawiony, akcja, wątek.
- Znaczenie przysłówka. Wykonaj ćw. związane z przysłówkiem w zeszycie ćwiczeń. /ciąg dalszy ćw./
Podręcznik, „Nowe słowa na start”, s. 30 – 34.
Klasa VII/VIII
Temat: Charakterystyka głównego bohatera książki E.-E. Schmitta: „Oskar i pani Róża”.
- Przypomnij sobie zasady pisania charakterystyki. Pomoże Ci to.
- Wyszukaj informacje o bohaterze (przypomnij sobie ćwiczenia z ostatniej lekcji) i napisz je w punktach (przedstawienie bohatera, wygląd zewnętrzny, cechy charakteru i usposobienia, poglądy lub postawa wobec życia, podsumowanie, czyli Twoja opinia na temat charakteryzowanego bohatera).
- Teraz napisz w zeszycie charakterystykę Oskara.
Temat: Mowa zależna i niezależna – ćwiczenia.
- Informacje znajdziesz tu.
Wykonaj ćwiczenia z Zeszytu ćwiczeń na stronach 46-47.
Klasa II LO
Temat: Samotność wędrowca w „Stepach akermańskich” A. Mickiewicza.
- Najpierw posłuchaj tego i napisz notatkę w zeszycie.
- Teraz posłuchaj tego.
- Materiał lekcyjny znajdziesz tu. Wykonaj w zeszycie ćwiczenia.
Klasa III LO S
Temat: Deformacja jako autokreacja, deformacja jako maska.
- Materiał lekcyjny znajdziesz tu.
- Napisz notatkę w zeszycie na podstawie uzyskanych informacji i wykonaj wszystkie ćwiczenia.
Praca domowa
Uwzględniając kategorie organizujące wiersza „Skumbrie w tomacie”, przedstaw interpretację utworu.
Wiedza o Polsce
Klasa I
Temat: Legendy o toruńskich piernikach.
Klasa II
Temat: Zwiedzamy Małopolskę – Bieszczady.
- Bieszczady.
- Bieszczadzki Park Narodowy – królestwo rysia Pędzelka.
- Bieszczadzka kolej wąskotorowa.
- Drewniane cerkwie w regionie Karpat.
Klasa III
Temat: Ostatni Piastowie.
- Władysław Łokietek.
-
- koniec rozbicia dzielnicowego
- koronacja
- grota Łokietka w Ojcowie
- Kazimierz Wielki.
-
- odbudowa ojczyzny
- Orle Gniazda
- Uczta u Wierzynka
- utworzenie Akademii Krakowskiej
- Ołtarz Ojczyzny w Katedrze Wawelskiej.
Klasa IV
Temat: Mieszko I i chrzest Polski.
- Państwo Polan.
- Chrzest Polski 966 rok.
- Bitwa pod Cedynią 972 r.
- Film edukacyjny: Się zaczęło w Polsce Piastów – Jak powstawało państwo polskie?
- Ciekawe filmy: Kraj Polan. Mieszko I.
- Świętosława (Storada) – polska Królowa Wikingów.
Klasa V
Temat: Panowanie Bolesława Śmiałego
- Wojny Bolesława z Czechami i Rusią.
- Koronacja Bolesława 1076 r.
- Konflikt króla Bolesława Śmiałego z biskupem krakowskim Stanisławem.
- Ucieczka króla z kraju.
- Kult św. Stanisława.
Podręcznik, s. 177-178.
Zadanie domowe:
– pisemnie ćw. 3, s. 178.
Klasa VI
Temat: Rzeczypospolita Obojga Narodów.
- Przyczyny zawarcia unii lubelskej.
- Unia lubelska i jej skutki.
- Rzeczpospolita i jej mieszkańcy.
Podręcznik, s. 66-670
Zadanie domowe:
– pisemnie ćw. 3, s. 70.
Klasa VII
Klasa VIII
Temat: Plan „Burza” i powstanie warszawskie. Część I.
- Plan „Burza” i jego przebieg.
- Przyczyny wybuchu powstania warszawskiego.
- Wybuch powstania. Warszawa podczas powstania.
Podręcznik, s. 80-83.
Zadanie domowe:
– pisemnie ćw. 1, s. 83.
Klasa II LO N
Temat: Reformacja i kontrreformacja na ziemiach polskich. Powtórzenie.
- Przyczyny reformacji Rzeczypospolitej.
- Bracia polscy i czescy.
- Walka o tolerancję.
- Kontrreformacja w Polsce.
- Kościół prawosławny i unia brzeska.
Podręcznik, s. 151-157.
Zadanie domowe:
– pisemnie ćw. 3, s. 157.
Klasa III LO N
Temat: Królestwo Polskie w przededniu wybuchu powstania styczniowego.
- Odwilż posewastopolska na ziemiach Polski.
- Wzrost uczuć patriotycznych.
- Kształtowanie się obozów politycznych.
Podręcznik, s. 159-165.
Zadanie domowe:
– pisemnie ćw. 2, s. 165.
Klasa III LO S
Temat: Polska droga do wolności.
- Wprowadzenie stanu wojennego i jego skutki.
Podręcznik, s. 334-335.
Zadanie domowe:
– pisemnie ćw. 1, s. 335.
Photo by Julia M Cameron from Pexels