Edukacja wczesnoszkolna
Klasa I
Temat: Majowa łąka.
- Wymień rośliny, zwierzęta oraz owady, które możemy spotkać na wiosennej łące.
- Opisz jedną z roślin.
- Opowiadamy o życiu pszczół.
- Zapisujemy samogłoski „ą”, „ę” w wyrazach. Dbamy o staranne pismo i mieszczenie się w liniaturze.
- Układamy zdania z rozsypanki wyrazowej do ilustracji pt. „Wiosna”.
Podręcznik: „Elementarz odkrywców”, cz. IV, s. 12 – 13, ćw. 1 – 3; s. 14 – 15 oraz s. 16 – 17.
„Elementarz odkrywców”, ćwiczenia cz. 3, s. 15, ćw. 2, s. 16 , ćw. 3 – 4.
Dla chętnych:
„Elementarz odkrywców. Zeszyt do kaligrafii” (cd).
Klasa II
Temat: Nasze lektury! „Żuk”, czytamy tekst Jana Brzechwy.
- Czytamy tekst z podziałem na role.
- Wyszukujemy nieznane wyrazy.
- Odpowiadamy na pytanie zawarte na s. 27 podręcznika.
- Wykonujemy ilustracje do wiersza.
- Wymieniamy zwierzęta i rośliny żyjące na łące.
- Kiedy piszemy „rz” (cd.)?
Podręcznik „Elementarz odkrywców”, s. 24 – 25 oraz s. 26 – 27.
Klasa III
Temat: Majowe świętowanie. Święto Konstytucji 3 Maja.
- Jakie ważne święta przypadają w miesiącu maju?
- Kto rządzi w Polsce?
- Co znaczy dla ciebie wyraz „Polska”?
- Co piszemy wielką, a co małą literą? Ćwiczenia.
Podręcznik „Elementarz odkrywców”, cz. IV, s. 18 – 19, ćwiczenia 1- 4 oraz 20 – 21.
„Elementarz odkrywców”, ćwiczenia cz. 4 (cd.).
Dla chętnych:
„Elementarz odkrywców. Potyczki ortograficzne”, s. 58 – 59.
Język Polski
Klasa IV
Temat: Ludzie teatru. Poznajemy „Legendę o warszawskim Bazyliszku”.
- Czytamy teksty.
- Słuchamy fragmentów tekstów.
- Analizujemy treść utworów.
- Kto tworzy teatr? Wymień ludzi teatru.
- Przecinek w zdaniu złożonym.
„Nowe Słowa na start.” Język polski, s. 91-94.
Klasa V/VI
Temat: Nasze lektury. Mit o Demeter i Persefonie oraz Syzyfie.
- Przeczytaj mity greckie.
- Odpowiedz na pytania, podręcznik s. 210 oraz 213.
- Czym różnią się zdania pojedyncze nierozwinięte od rozwiniętych? – przypomnienie i uzupełnienie wiadomości.
- Przecinek w zdaniu pojedynczym – przypomnienie i uzupełnienie wiadomości.
„Nowe Słowa na start”. Podręcznik, s. 208 – 214 oraz 217 – 221.
Wiedza o Polsce
Klasa I
Temat: Legendy ze Śląska
Na ostatniej lekcji poznaliśmy trzy legendy. Pierwsza z nich opowiadała nam o niespodziewanym zniknięciu klasztoru na Goju. W drugiej poznaliśmy tajemnicę przepięknej księżniczki Meluzyny. Ostatnia historia przeniosła nas w czasy średniowieczne. Zagadka trzech kamiennych masek: kobiety, mężczyzny i kozy została wyjaśniona. Mam nadzieję, że lekcja była dla was ciekawa i dużo z niej zapamiętaliście.
Klasa II
Temat: Zwiedzamy Pomorze
Na ostatniej lekcji zwiedzaliśmy Pomorze. Podczas wirtualnej wycieczki zachwyciło nas piękno przyrody w Borach Tucholskich i Drawieńskim Parku Narodowym. Wiemy już, jaki ptak uwielbia klapanie, trelowanie, korkowanie i szlifowanie. Dziarsko przemaszerowaliśmy przez Aleję Gwiazd Sportu w Dziwnowie oraz Aleję Gwiazd w Międzyzdrojach. Podziwialiśmy rozsuwany most w Darłowie i Zamek Książąt Pomorskich. Z zaciekawieniem wysłuchaliśmy legendy o kościele w Trzęsaczu.
Klasa III
Temat: II Rzeczpospolita.
Na ostatniej lekcji dowiedzieliśmy się, w jaki sposób rozwijała się Polska po odzyskaniu niepodległości. Poznaliśmy wybitnych Polaków, którzy tworzyli naszą kulturę. Wśród nich na pierwszym miejscu trzeba wymienić wybitnego matematyka Stefana Banacha. Utkwiła nam w pamięci słynna gęś, która była związana ze skomplikowanymi obliczeniami matematycznymi. Poznaliśmy także Eugeniusza Kwiatkowskiego i Władysława Grabskiego, którzy podźwignęli nasz kraj z kryzysu gospodarczego. Naszą uwagę zwrócili polscy inżynierowie, którzy skonstruowali samolot RWD. Sporo uwagi poświęciliśmy Kornelowi Makuszyńskiemu, który był ulubionym pisarzem dzieci.
Klasa IV
Temat: Eugeniusz Kwiatkowski i budowa Gdyni.
Na ostatniej lekcji dowiedzieliśmy się, w jaki sposób rozwijała się Polska po odzyskaniu niepodległości. Poznaliśmy wybitnych Polaków, którzy tworzyli naszą kulturę. Wśród nich na pierwszym miejscu trzeba wymienić wybitnego matematyka Stefana Banacha. Utkwiła nam w pamięci słynna gęś, która była związana ze skomplikowanymi obliczeniami matematycznymi. Poznaliśmy także Eugeniusza Kwiatkowskiego i Władysława Grabskiego, którzy podźwignęli nasz kraj z kryzysu gospodarczego. Naszą uwagę zwrócili polscy inżynierowie, którzy skonstruowali samolot RWD. Sporo uwagi poświęciliśmy Kornelowi Makuszyńskiemu, który był ulubionym pisarzem dzieci.
Klasa V
Temat: Elementy geografii. Skala, plan, mapa.
- Wysokość w terenie.
- Rodzaje wysokości.
- Skala barw na mapie.
Zadanie domowe: Utrwalić notatkę z lekcji.
Klasa VI
Temat: Powstanie kościuszkowskie i III rozbiór Polski.
- Wybuch powstania.
- Ważniejsze bitwy insurekcji.
- Uniwersał połaniecki.
- Klęska powstańców. III rozbiór Polski.
Podręcznik, s. 174- 179.
Zadanie domowe:
– pisemnie ćw. 12 s. 179
Klasa VIII
Temat: Sądy i trybunały.
- Sądy powszechne
- Sądy wojskowe
- Sąd Najwyższy
- Sądy administracyjne
- Trybunał Konstytucyjny
- Trybunał Stanu
Temat: Stan wojenny w Polsce.
- Dalszy kryzys gospodarczy, wprowadzenie systemu kartkowego.
- Internowanie opozycjonistów.
- 12/13 grudnia 1981 r. wprowadzenie stanu wojennego.
- Reakcja społeczeństwa.
- Pokojowa nagroda Nobla dla L. Wałęsy.
- Śmierć kapelana „Solidarności” księdza Jerzego Popiełuszki.
- Ostatnie lata PRL.
Zadanie domowe:
Podręcznik str.184-189
– pisemnie : ćw. 3/184 str.
Klasa II LO N
Temat: Konstytucja 3 Maja i II rozbiór Polski.
- Uchwalenie konstytucji.
- Znaczenie konstytucji 3 maja.
- Konfederacja targowicka.
- Wojna z Rosją w obronie konstytucji.
- II rozbiór Polski.
Podręcznik, s. 449-456
Zadanie domowe:
– pisemnie ćw. 2 s. 456
Klasa III LO N
Temat: Ład wersalski. Odzyskanie niepodległości.
- Sytuacja międzynarodowa.
- Ośrodki władzy państwowej.
Podręcznik, s. 472- 474
Zadanie domowe:
– pisemnie ćw. 2 s. 478.
Klasa III LO S
Temat: Prawo.
- Czym jest prawo?
- Normy i przepisy prawne.
- Funkcje prawa.
- System źródeł prawa w Polsce.
Zadanie domowe: utrwalić materiał, korzystając z internetu i Konstytucji RP.
Photo by Julia M Cameron from Pexels