Edukacja wczesnoszkolna
Klasa I
Temat: Ptasie gniazda. Jakie znamy leśne ptaki?
- Poznajemy mieszkańców lasów i łąk. Wymień leśne ptaki, które znasz.
- Słuchamy opowiadana „Kto puka” Tomasza Szweda.
- Wymieniamy obowiązki dorosłych ptaków względem piskląt. Jak opiekują się nimi rodzice?
- Dwuznaki: „sz”, „cz”. Zapisujemy je w wyrazach i zadaniach.
Podręcznik: „Elementarz odkrywców”,cz. III, s. 26 -27, s. 30 -31, cz. IV, s. 18 – 19, ćw. 1 – 4; s. 20 – 21.
„Elementarz odkrywców”, ćwiczenia cz. 3 s. 19 – 20, ćw. 1 – 4, s. 23 – 24, ćw. 1 – 2.
Dla chętnych:
„Elementarz odkrywców. Zeszyt do kaligrafii” (cd).
Klasa II
Temat: Kolorowa łąka! Czytamy tekst Adama Bahdaja pt. „Malowany ul”.
- Słuchamy wspólnie tekstu pt. „Malowany ul”.
- Czytamy głośno tekst.
- Odpowiadamy na pytanie zawarte na s. 29 podręcznika.
- Wykonujemy ilustracje do tekstu.
- Nasi sprzymierzeńcy i wrogowie.
- Kiedy piszemy „rz” (cd.)?
Podręcznik „Elementarz odkrywców”, s. 28 – 29 oraz s. 32.
Klasa III
Temat: Jan Matejko – wielki polski malarz historyczny.
- Co wiemy o Janie Matejce?
- Wymieniamy obrazy malarza.
- Opisujemy obraz pt. „Konstytucja 3 Maja”.
- Kim każdy z nas chciałby zostać w przyszłości?
- Układamy zdania z zawodami.
Podręcznik „Elementarz odkrywców”, cz. IV, s. 22 – 23, ćwiczenia 1- 4 oraz 20 – 21.
„Elementarz odkrywców”, ćwiczenia cz. 4 (cd.).
Dla chętnych:
„Elementarz odkrywców. Potyczki ortograficzne” , s. 58 – 59.
Pomocne linki: (YT)
Podręcznik
Język Polski
Klasa IV
Temat: Baśniowe krainy. Nasze lektury! Czytamy tekst pt. „Kopciuszek” (Charles Perrault).
- Czytamy tekst.
- Poznajemy przydatne słowa.
- Analizujemy treść utworu.
- Odpowiadamy na pytania ze s. 205 podręcznika.
- Czytamy tekst Wandy Chotomskiej pt. „Kopciuszek” z podziałem na role.
- Jak napisać zaproszenie?
- Jakie funkcje pełni przyimek?
„Nowe Słowa na start”, podręcznik, s. 200 – 211.
„Słowa z uśmiechem. Język polski”, s. 200, s. 201 ćwiczenia 1 – 5 oraz polecenia.
Klasa V/VI
Temat: Nasze lektury. Poznajemy mit o Heraklesie. Jak napisać opowiadanie twórcze?
- Przeczytaj fragmenty mitu o Heraklesie.
- Co to jest mitologia? Powtórzenie.
- Piszemy opowiadanie twórcze.
- Przecinek w zdaniach złożonych.
- Pisownia wyrazów z „ó”.
Podręcznik, „Nowe Słowa na start”, s. 222 – 227.
„Nowe Słowa na start”, ćwiczenia, s. 104 – 116.
Klasa VII/VIII
Temat: Sprawdź, czy potrafisz. Praca z tekstem, czytanie ze zrozumieniem.
Przeczytaj tekst z podręcznika (str. 207/210) i wykonaj ćwiczenia w zeszycie.
Klasa II
Temat: „Lalka” Bolesława Prusa jako powieść realistyczna.
- Najpierw obejrzyj film.
- Tu znajdziesz informacje na temat powieści.
- Materiał lekcyjny znajdziesz tu.
Temat: Styl i stylizacja, czyli o środowiskowych odmianach języka.
- Materiał lekcyjny znajdziesz w linku nr 1,2, 3 i 4.
- Błędy stylistyczne polegają na użyciu wyrazów, które nie psują do funkcji, jaką pełni konkretna wypowiedź. Najczęściej jest to:
- używanie w tekstach oficjalnych wyrazów (frazeologizmów, konstrukcji składniowych) potocznych,
- używanie wyrazów oficjalnych w wypowiedziach potocznych,
- styl rozwlekły i zawiły,
- nieuzasadniona stylizacja.
- Klasa II LO N / LO S
Klasa III LO
Temat: Literatura bez granic. Mistrz reportażu – Ryszard Kapuściński: „Podróże z Herodotem”.
- Najpierw obejrzyj filmiki 1 i 2.
- Materiał lekcyjny znajdziesz w podręczniku (str. 164 – 172).
- Dyskusja na temat: Czy współczesne „magazyny pamięci” mogą zastąpić pamięć ludzką?
Praca domowa
Ćwiczenie 3/172.
Wiedza o Polsce
Klasa I
Temat: Bałtyckie legendy.
Na ostatniej lekcji poznaliśmy dwie legendy. Pierwsza z nich wyjaśniła nam, dlaczego na Morzu Bałtyckim nie ma przypływów, a z drugiej dowiedzieliśmy się, jak mistrz kamieniarski Daniel wyrzeźbił herb Gdańska.
Klasa II
Temat: Zwiedzamy Pomorze.
Na ostatniej lekcji zwiedzaliśmy Pomorze. Podczas wirtualnej wycieczki zachwycił nas port w Gdyni. Podziwialiśmy także zamek Gniew. Zainteresowała nas grupy rekonstrukcji historycznej działającej przy tej twierdzy. Żwawo przemaszerowaliśmy przez Półwysep Helski, podziwiając Jastarnię, Juratę i Rozewie. Zawitaliśmy także na Kaszuby, gdzie odwiedziliśmy Kartuzy i Muzeum Wsi Słowińskiej w Klukach.
Klasa III
Temat: II wojna światowa.
Na ostatniej lekcji dowiedzieliśmy się, w jaki sposób doszło do wybuchu II wojny światowej. Poznaliśmy bohaterstwo naszych żołnierzy, którzy dzielnie walczyli w obronie swojej ojczyzny. Podziwialiśmy także niezłomną postawę Polaków, którzy potrafili przeciwstawić się w trudnych czasach dwóm totalitaryzmom: komunizmowi i nazizmowi.
Klasa IV
Temat: Uroczysty apel z okazji Święta Konstytucji Trzeciego Maja.
Podczas lekcji klasa IV wzięła udział w uroczystym apelu z okazji Święta Konstytucji Trzeciego Maja.
Klasa V
Temat: Elementy geografii. Krajobraz krain Polski.
- Jak opisujemy krajobraz?
- Rodzaje krajobrazów.
- Krajobraz Morza Bałtyckiego.
Zadanie domowe: Utrwalić notatkę z lekcji.
Klasa VI
Temat: Legiony Polskie we Włoszech.
- Polacy po utracie niepodległości.
- Utworzenie Legionów we Włoszech.
- Legiony szkołą patriotyzmu i demokracji.
- Pieśń Legionów Polskich.
- Walki Legionów.
Podręcznik, s. 203- 206
Zadanie domowe:
– pisemnie s. 206
Klasa VIII
Temat: Uroczysty apel z okazji Święta Konstytucji Trzeciego Maja.
Podczas lekcji klasa VIII wzięła udział w uroczystym apelu z okazji Święta Konstytucji Trzeciego Maja.
Temat: Polska w latach 90. XX w.
- Reformy gospodarcze.
- Społeczne koszty przemian ustrojowych.
Podręcznik, str. 222-223
Zadanie domowe:
– pisemnie: ćw.1 str. 226
Klasa II LO N
Temat: Konstytucja 3 Maja i II rozbiór Polski.
- Przemiany gospodarcze i społeczne po I rozbiorze.
- Królewskie plany reform.
- Stronnictwa polityczne..
- Zwołanie Sejmu Wielkiego.
- Plany sojuszu z Prusami.
- Reformy Sejmu Wielkiego.
Podręcznik, s. 441-448
Zadanie domowe:
– pisemnie ćw. 5 s. 448
Klasa III LO N
Temat: Kształtowanie się granic II Rzeczypospolitej.
- Sytuacja w zaborze pruskim. Powstanie Wielkopolskie.
- Powstania śląskie.
- Spór o Śląsk Cieszyński.
Podręcznik, s. 479- 485.
Zadanie domowe:
– pisemnie ćw. 1 i 2, s. 485.
Klasa III LO S
Temat: Prawa człowieka.
- Pojęcie i geneza praw człowieka.
- Katalog praw podstawowych człowieka.
- Podstawowe dokumenty międzynarodowej ochrony praw człowieka.
Zadanie domowe: utrwalić materiał, korzystając z internetu.
Photo by Julia M Cameron from Pexels