Spis treści
Edukacja wczesnoszkolna
Klasa I
Temat: Nasze plany wakacyjne. Wesołe i bezpieczne wakacje.
- Czytamy tekst pt. „Napisz z wakacji” Elżbiety Zechenter-Spławińskiej.
- Piszemy kartkę z wakacji do swoich bliskich. Jak adresujemy kartkę?
- Bezpieczne wakacje nad morzem i w górach. O czym należy pamiętać?
- „Wesołe i bezpieczne wakacje” – gra planszowa.
Podręcznik: „Elementarz odkrywców”, cz. IV, s. 60, ćw. 1 – 3; s. 61; ćwiczenia 1 – 2; s. 62 – 63.
„Elementarz odkrywców”, ćwiczenia cz. 3 (cd.).
Dla chętnych:
„Elementarz odkrywców. Zeszyt do kaligrafii” (cd).
Pomocne linki: (YT)
- Bezpieczeństwo w czasie wakacji
- Lato, lato czeka
- Elementarz-odkrywcow-klasa-1-czesc-4-podrecznik/#p=1
Klasa II
Temat: W drogę! Nasze plany wakacyjne.
- Gdzie wybierzemy się w czasie wakacji?
- Odpowiadamy na pytania ze s. 71 podręcznika.
- Wysyłamy listy i kartki pocztowe z wakacji.
- Wykonujemy kartkę pocztowe i piszemy pozdrowienia z wakacji.
Podręcznik „Elementarz odkrywców”, s. 66 – 71.
Klasa III
Temat: Nasze plany wakacyjne. Podsumowanie roku szkolnego.
- Czytamy tekst pt. „Do widzenia, trzecia klaso” M. Strzałkowskiej.
- Odpowiadamy na pytania 1 – 4, podręcznik, s. 75.
- Klasa IV … nowe wyzwanie…
- Jakie wyrazy piszemy wielką literą? Przykłady.
Podręcznik „Elementarz odkrywców”, cz. IV, s. 72 – 73; s. 74 – 75, ćwiczenia 1 – 4.
„Elementarz odkrywców”, ćwiczenia cz. 4 (cd.).
Dla chętnych:
„Elementarz odkrywców. Potyczki ortograficzne” , cd.
Pomocne linki: (YT)
Język Polski
Klasa IV
Temat: Sprawdzamy nasza wiedzę i umiejętności! Czytamy fragmenty artykułu Olgi Mikos pt.
„Jak spełniać marzenia?”
- Odpowiadamy i na pytania i wykonujemy polecenia ze s. 325 – 326 z podręcznika.
- Co wiemy na temat autorki tekstu?
- Analizujemy treść utworu.
- Nasze plany wakacyjne…
- Wykonujemy letni pejzaż.
„Nowe Słowa na start”, podręcznik, s. 325 – 326; ćwiczenia oraz polecenia.
Klasa V/VI
Temat: Nasze lektury! Czytamy fragmenty utworu Bolesława Prusa pt. „Katarynka”.
- Jakie znasz nowele? Podaj przykłady.
- Co to są „punkt kulminacyjny” oraz „Puenta”?
- Odpowiedz na pytania, podręcznik, s. 258.
- Jak urozmaicić opowiadanie?
- Słownik ortograficzny – powtórzenie wiadomości z ortografii.
- Części mowy, cd., ćwiczenia.
- Nasze plany wakacyjne.
Podręcznik, „Nowe Słowa na start”, s. 255 – 260.
Wiedza o Polsce
Klasa I
Temat: O krakowskich psach i kleparskich kotach.
Na ostatniej lekcji poznaliśmy historię konfliktu między krakowskimi psami, kleparskimi kotami i myszami. Wiemy już, dlaczego te zwierzęta toczą ze sobą wojnę, choć nie da się ukryć, że czasem żyją ze sobą w przyjaźni.
Klasa II
Temat: Utrwalenie wiadomości.
Na ostatniej lekcji utrwalaliśmy zdobytą w ostatnim czasie wiedzę.
Klasa III
Temat: Życie codzienne w PRL-u.
Na ostatniej lekcji dzięki grze edukacyjnej „Kolejka” stworzonej przez IPN przenieśliśmy się w czasy PRL-u.
Klasa IV
Temat: Utrwalenie wiadomości.
Na ostatniej lekcji utrwalaliśmy zdobytą w ostatnim czasie wiedzę.
Klasa VIII
Temat: Trudy codziennego życia w PRL-u.
Na ostatniej lekcji za sprawą gry edukacyjnej „Kolejka” stworzonej przez IPN przenieśliśmy się w czasy PRL-u.
Photo by Julia M Cameron from Pexels