Materiały lekcyjne dla nieobecnych 11.06.2022

Edukacja wczesnoszkolna

Klasa I

Temat: Nasze plany wakacyjne. Wesołe i bezpieczne wakacje.

  1. Czytamy tekst pt. „Napisz z wakacji” Elżbiety Zechenter-Spławińskiej.
  2. Piszemy kartkę z wakacji do swoich bliskich. Jak adresujemy kartkę?
  3. Bezpieczne wakacje nad morzem i w górach. O czym należy pamiętać?
  4. „Wesołe i bezpieczne wakacje” – gra planszowa.

Podręcznik: „Elementarz odkrywców”, cz. IV, s. 60, ćw. 1 – 3; s. 61; ćwiczenia 1 – 2; s. 62 – 63.
„Elementarz odkrywców”, ćwiczenia cz. 3 (cd.).

Dla chętnych:
„Elementarz odkrywców.  Zeszyt do kaligrafii” (cd).

Pomocne linki: (YT)

Klasa II

Temat: W drogę! Nasze plany wakacyjne.

  1. Gdzie wybierzemy się w czasie wakacji?
  2. Odpowiadamy na pytania ze s. 71 podręcznika.
  3. Wysyłamy listy i kartki pocztowe z wakacji.
  4. Wykonujemy kartkę pocztowe i piszemy pozdrowienia z wakacji.

Podręcznik „Elementarz odkrywców”, s. 66 – 71.

Klasa III

Temat: Nasze plany wakacyjne. Podsumowanie roku szkolnego.

  1. Czytamy tekst pt. „Do widzenia, trzecia klaso” M. Strzałkowskiej.
  2. Odpowiadamy na pytania 1 – 4, podręcznik, s. 75.
  3. Klasa IV … nowe wyzwanie…
  4. Jakie wyrazy piszemy wielką literą? Przykłady.

Podręcznik „Elementarz odkrywców”, cz. IV, s. 72  – 73; s. 74 – 75, ćwiczenia 1 – 4.

 „Elementarz odkrywców”, ćwiczenia cz. 4 (cd.).

Dla chętnych:

„Elementarz odkrywców. Potyczki ortograficzne” , cd.

Pomocne linki: (YT)

Język Polski

Klasa IV

Temat: Sprawdzamy nasza wiedzę i umiejętności! Czytamy fragmenty artykułu Olgi Mikos pt.
„Jak spełniać marzenia?”

  1. Odpowiadamy i na pytania i wykonujemy polecenia ze s. 325 – 326 z podręcznika.
  2. Co wiemy na temat autorki tekstu?
  3. Analizujemy treść  utworu.
  4. Nasze plany wakacyjne…
  5. Wykonujemy letni pejzaż.

„Nowe Słowa na start”, podręcznik, s. 325 – 326; ćwiczenia oraz polecenia.

Klasa V/VI

Temat: Nasze lektury! Czytamy fragmenty utworu Bolesława Prusa pt. „Katarynka”.

  1. Jakie znasz nowele? Podaj przykłady.
  2. Co to są „punkt kulminacyjny” oraz „Puenta”?
  3. Odpowiedz na pytania, podręcznik, s. 258.
  4. Jak urozmaicić opowiadanie?
  5. Słownik ortograficzny – powtórzenie wiadomości z ortografii.
  6. Części mowy, cd., ćwiczenia.
  7. Nasze plany wakacyjne.

Podręcznik, „Nowe Słowa na start”, s. 255 – 260.

Wiedza o Polsce

Klasa I

Temat: O krakowskich psach i kleparskich kotach.       

Na ostatniej lekcji poznaliśmy historię konfliktu między krakowskimi psami, kleparskimi kotami i myszami. Wiemy już, dlaczego te zwierzęta toczą ze sobą wojnę, choć nie da się ukryć, że czasem żyją ze sobą w przyjaźni.

Klasa II

Temat: Utrwalenie wiadomości. 

Na ostatniej lekcji utrwalaliśmy zdobytą w ostatnim czasie wiedzę.

Klasa III

Temat: Życie codzienne w PRL-u.       

Na ostatniej lekcji dzięki grze edukacyjnej „Kolejka” stworzonej przez IPN przenieśliśmy się w czasy PRL-u.

Klasa IV

Temat: Utrwalenie wiadomości.       

Na ostatniej lekcji utrwalaliśmy zdobytą w ostatnim czasie wiedzę.

Klasa VIII

Temat: Trudy codziennego życia w PRL-u.       

Na ostatniej lekcji za sprawą gry edukacyjnej „Kolejka” stworzonej przez IPN przenieśliśmy się w czasy PRL-u.  

 

Photo by Julia M Cameron from Pexels